Compartimentul de asistență socială
Alocație de stat pentru copii
Acte necesare pentru solicitarea alocației de stat:
Se solicită separat doar în cazul în care niciunul dintre părinți nu solicită concediul de creștere a copilului sau stimulentul de inserție
- • carte de identitate a ambilor părinți (original și copie)
- • certificatul de naștere al nou-născutului (original și copie)
- • document care atestă contul bancar (dacă se solicită virarea banilor în cont)
- • cerere tip completată
Gyermekpénz igényléséhez szükséges iratok:
Csak abban az esetben szükséges külön kérni, ha nem igényli egyik szülő sem a gyermeknevelési szabadságot vagy az ösztönzőt
- • személyazonossági igazolvány, mindkét szülőé (eredeti és másolat)
- • az újszülött születési bizonyítványa (eredeti és másolat)
- • banki folyószámlát igazoló irat (ha bankszámlára kéri a pénzt)
- • típuskérés kitöltése
Indemnizație pentru creșterea copilului
Acte necesare pentru concediul de creștere a copilului:
- • carte de identitate a ambilor părinți (original și copie)
- • certificatul de naștere al nou-născutului (original și copie)
- • certificatul de căsătorie (original și copie)
- • document care atestă contul bancar (dacă se solicită virarea banilor pe card)
- • adeverință de la locul de muncă (Anexa nr. 2)
- (Valoarea tichetelor de masă trebuie adăugată la venitul net; dacă solicitantul a beneficiat de tichete de masă, acest aspect trebuie menționat la finalul formularului)
- • suspendarea contractului de muncă de la locul de muncă (Act adițional/Decizie)
- • cerere tip completată
- • declarație tip completată
- • declarația tip completată a celuilalt părinte
Gyermeknevelési szabadsághoz szükséges iratok
- • személyazonossági igazolvány, mindkét szülőé (eredeti és másolat)
- • az újszülött születési bizonyítványa (eredeti és másolat)
- • házasságlevél (eredeti és másolat)
- • banki folyószámlát igazoló irat (ha bankkártyára kéri a pénzt)
- • igazolás a munkahelyéről (Adeverință - Anexa nr.2)
- (Az ételjegy értékét is oda kell számolni a nettó jövedelemhez, ha a kérelmező részesült ételjegyben, a lap alján ezt meg kell jegyezni)
- • a munkaszerződés felfüggesztése a munkahelyéről (Act adițional/Decizie)
- • típuskérés kitöltése
- • típusnyilatkozat kitöltése
- • másik szülő típusnyilatkozatának kitöltése
Stimulent de inserție
Acte necesare pentru solicitarea stimulentului de inserție:
- • carte de identitate a ambilor părinți (original și copie)
- • certificatul de naștere al nou-născutului (original și copie)
- • certificatul de căsătorie (original și copie)
- • document care atestă contul bancar (dacă se solicită virarea banilor în cont)
- • adeverință de la locul de muncă ( formular tip)
- • reîncadrarea la locul de muncă (Act adițional, Decizie, Dispoziție)
- • noul contract de muncă, dacă solicitantul nu se întoarce la același angajator de unde a intrat în concediu de creștere a copilului (original și copie)
- • cerere tip completată
- • declarație tip completată
Gyermeknevelési ösztönző
Gyermeknevelési ösztönző igényléséhez szükséges iratok:
- • személyazonossági igazolvány, mindkét szülőé (eredeti és másolat)
- • az újszülött születési bizonyítványa (eredeti és másolat)
- • házasságlevél (eredeti és másolat)
- • banki folyószámlát igazoló irat (ha bankszámlára kéri a pénzt)
- • igazolás a munkahelyéről ( típusnyomtatvány)
- • visszaalkalmazás a munkahelyéről (Act adițional, Decizie, Dispoziție)
- • az új munkaszerződés, ha nem ugyanahhoz a vállalathoz megy vissza, ahonnan gyermeknevelési szabadságra eljött (eredeti és másolat)
- • típuskérés kitöltése
- • típusnyilatkozat kitöltése
Venit minim de incluziune
- Anunți - plan de activitate
- Acte necesare pentru solicitarea Venitului Minim de Incluziune
- Formular tip pentru solicitarea Venitului Minim de Incluziune
- Angajament de plată
- Factori de excludere pentru acordarea venitului minim de incluziune
Minimális Felzárkóztatási Jövedelem
Tichete de grădiniță
Sprijin pentru copiii preșcolari aflați în situații dezavantajate
Sprijinul, respectiv tichetul pentru grădiniță, poate fi solicitat de părinții copiilor preșcolari care îndeplinesc următoarele condiții:
- copilul sau copiii de vârstă preșcolară sunt înscriși la grădiniță sau la program prelungit și participă regulat la activitățile educaționale. Aceasta înseamnă că un copil poate lipsi cel mult de trei ori pe lună cu scutire de la părinți, iar cu scutire medicală pot fi motivate absențe de mai puțin de jumătate din zilele de activitate dintr-o lună. Legea permite o singură dată pe an ca, din motive medicale, copilul să lipsească mai mult decât jumătate din zilele de activitate dintr-o lună.
Tichetul pentru grădiniță poate fi solicitat și pentru copiii preșcolari pentru care a fost numit temporar un tutore, conform articolului 104 din Legea nr. 272/2004. În acest caz, cererea poate fi depusă de persoana desemnată, cu respectarea următoarei condiții:
- venitul total al familiei nu trebuie să depășească pragul de eligibilitate pentru alocația de susținere a familiei (633,90 lei).
Valoarea tichetului pentru grădiniță este de 133 lei pentru fiecare copil.
Sprijinul se poate solicita la primăria locală. Sprijinul nu se acordă pe perioada vacanței de vară.
Acte necesare pentru obținerea sprijinului:
- • copii ale actelor de identitate
- • copie după cartea de familie (dacă nu există, copii ale certificatelor de naștere ale copiilor și ale certificatului de căsătorie al părinților)
- • adeverință de venit net (luna precedentă) - trebuie să includă valoarea tichetelor de masă; dacă nu se primesc tichete, acest lucru trebuie menționat în adeverință
- • în cazul persoanelor șomere, cupon privind indemnizația de șomaj
- • declarație pe propria răspundere privind venitul și adeverință de venit de la Administrația Financiară din Odorheiu Secuiesc - pentru persoanele care nu își continuă studiile și nu au calitatea de angajat
- • adeverințe privind alte alocații sau indemnizații acordate de stat
- • adeverință de la grădiniță pentru copii
- • hotărâre definitivă de divorț sau hotărâre judecătorească privind plasamentul copilului (după caz)
- • cerere tip completată
Óvodai támogatás
Támogatás hátrányos helyzetű óvodás gyermekeknek
A támogatást, illetve az óvodai értékjegyet azok az óvodás gyermekek szülei igényelhetik, akik megfelelnek a következő feltételeknek:
- az óvodáskorú gyermek vagy gyermekek be vannak íratva az óvodába vagy napközibe és rendszeresen részt vesznek az oktatásban. Ez azt jelenti, hogy a gyermek havonta legfeljebb háromszor hiányozhat szülői igazolással és orvosi igazolással is csak kevesebb, mint az oktatási napok fele igazolható. A törvény évente egyszer engedi meg, hogy egészségügyi okból több hiányzása legyen a gyermeknek, mint a hónapban a tanítási napok fele.
Az óvodai értékjegyet igényelhetik azokra az óvodás gyermekekre is, akiknek ideiglenesen gyám van kinevezve a 272/2004 törvény 104-es cikkelye alapján. Ebben az esetben a kinevezett személy teheti le a kérést a következő feltételekkel:
- a saját családjának az összjövedelme nem haladhatja meg a családi pótlék jogosultsági küszöbét (a 633,90 lejt).
Az óvodai jegy értéke 133 lej gyermekenként.
A támogatás a helyi polgármesteri hivatalban kérvényezhető. A támogatás a nyári vakáció idejére nem jár.
A támogatáshoz szükséges iratok:
- • személyazonossági igazolvány másolatok
- • családi könyv másolata (ha nincs, a gyermekek születési bizonyítványának és a szülők házasságlevelének másolata)
- • nettó fizetési igazolás - (előző havi) tartalmaznia kell az ételjegyek értékét, amennyiben nem kap azt is fel kell tüntetni az igazolásban
- • munkanélküliek esetében munkanélküli segélyről szelvény (şomer)
- • nyilatkozat a jövedelemről és jövedelmi igazolás a székelyudvarhelyi pénzügyről- azon személyeknek, akik nem folytatják tanulmányaikat és nincsenek alkalmazási minőségben sem
- • bármilyen más pótlékról vagy állami járandóságról szóló igazolás
- • gyermekek számára óvodai igazolás
- • végleges válási végzés vagy bírósági végzés a gyermek(ek) elhelyezéséről- esetenként
- • típuskérés kitöltése
Delegarea autorității părintești
Delegarea drepturilor părintești în cazul părinților care lucrează în străinătate
Obligațiile părinților care doresc să lucreze în străinătate:
Dacă ambii părinți doresc să plece la muncă în străinătate, sunt obligați să anunțe primăria cu 40 de zile înainte de plecare. În cazul plecării ambilor părinți, prin hotărâre judecătorească trebuie numit un tutore temporar pentru copiii rămași acasă, care va fi responsabil de aceștia pe perioada absenței părinților. În cazul în care părinții nu își îndeplinesc această obligație, pot fi sancționați. Pe durata șederii părinților în străinătate, familia nu poate beneficia de nicio prestație socială; plata ajutorului social și a alocației de stat pentru copii este suspendată.
În situația în care doar unul dintre părinți (soț/soție sau concubin/concubină) pleacă la muncă în străinătate, acest lucru trebuie declarat la Direcția de Asistență Socială din cadrul primăriei locale, dar nu este necesară desemnarea unui tutore legal
Acte necesare:
- • carte de identitate (părinte, copil, persoana care va supraveghea copilul)
- • certificatul de căsătorie
- • certificatele de naștere ale copiilor
- • declarație tip completată
- • declarație privind transferul drepturilor părintești
- • notificare privind transferul drepturilor părintești
Szülői jogok átruházása
Szülői jogok átruházása külföldön munkát vállaló szülők esetében
Külföldön munkát vállaló szülők kötelezettsége:
Ha mindkét szülő külföldön szeretne munkát vállalni, 40 nappal az indulás előtt kötelesek bejelenteni ezt a polgármesteri hivatalba. Mindkét szülő távozása esetén bírósági végzéssel ideiglenes gyámot kell kinevezni az itthon maradt gyermekek mellé, ők felelnek a gyermekért, amíg a szülők külföldön tartózkodnak. Amennyiben a szülők nem teljesítik eme kötelezettségüket büntetésben részesülhetnek. Amíg a szülők külföldön tartózkodnak, a család nem részesülhet semmilyen szociális juttatásban, a szociális segély és a családi pótlék folyósítása lezárásra kerül.
Abban az esetben is, ha a házastársak vagy élettársak közül csak az egyik szülő megy külföldre dolgozni, be kell jelenteni a helyi polgármesteri hivatal Szociális osztályán, de nem kell hivatalos gyámot kinevezni.
Szükséges iratok:
- • személyazonossági igazolvány (szülő, gyermek, gyermekre felügyelő személy)
- • házassági levél
- • gyermekek születési bizonyítványa
- • típusnyilatkozat kitöltése
- • szülői jogok átruházása nyilatkozat
- • értesítés a szülői jogok átruházásáról
Legitimație de parcare
Legitimație pentru locurile gratuite de parcare pentru persoanele cu handicap
Acte necesare pentru eliberarea cardurilor-legitimație pentru locurile gratuite de parcare pentru persoanele cu handicap
Eliberarea acestor carduri-legitimație se face în baza prevederilor Legii nr.448/2006 privind protecția si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările si completările ulterioare, si cu prevederile H.G. nr.268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006 1.
Lista documentelor necesare:
- • cerere pentru obţinerea cardului - legitimaţie pentru locurile gratuite de parcare
- • copie a certificatului de încadrare în grad si tip de handicap eliberat de comisia de evaluare a persoanelor cu handicap sau decizia eliberata de comisia superioara de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, în termen de valabilitate;
- • copie a actului de identitate al solicitantului;
- • 1 poze 30 x 40 mm, recente;
- • cardul-legitimație expirat, în original, în cazul în care solicitantul a deținut un astfel de card.
Pentru eliberarea cardului-legitimație pentru locurile gratuite de parcare reprezentanților legali/asistenți maternali ai PERSOANELOR MINORE cu handicap, aceștia trebuie sa depună în completare la dosarul de baza mai sus menționat următoarele documente:
- • Copie după certificatul de naștere al copilului;
- • Copie act de identitate reprezentant legal sau asistent maternal;
- • Document din care sa rezulte calitatea de reprezentant legal sau document din care sa rezulte ca este asistent maternal cu drepturi părintești dobândite prin hotărâre judecătorească;
- • 1 poze 30 x 40 mm, recente, ale reprezentantului legal Pentru a putea elibera cardul-legitimație pentru locurile gratuite de parcare reprezentanților legali ai PERSOANELOR ADULTE cu handicap, aceștia trebuie sa depună în completare la dosarul de baza mai sus menționat următoarele documente:
- • Documentul prin care este instituita curatela pe seama persoanei handicap si reprezentantul acesteia este numit curator al respectivei persoane cu handicap
- • 1 poze 30 x 40 mm, recente, ale reprezentantului legal
- • Copie după actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei cu handicap
Fiecare document depus în copie va fi însoțit de originalul acestuia, pentru verificarea autenticității.
Cardul-legitimație pentru locurile gratuite de parcare se eliberează numai persoanelor cu handicap sau reprezentanților legali ai acestora, care au domiciliul in Comuna Brădești.
Parkolási igazolvány
Ingyenes parkolást igazoló kártya fogyatékkal élő személyek számára
A 448/2006 számú törvény alapján a fogyatékkal élő személyek igényelhetik az ingyenes parkolást igazoló kártyát.
A kéréseket a Polgármesteri hivatal szociális osztályán adhatják le.
A szükséges iratok:
- • kérés
- • Személyazonossági igazolvány eredeti/másolat
- • Gyermekek esetében keresztlevél eredeti/másolat, a szülő vagy a törvényes képviselő személyazonossági igazolvány eredeti/másolat
- • Rokkantságot igazoló határozat eredeti/másolat
- • 1 darab 30*40 fénykép.
Îngrijire la domiciliu
Îngrijire la domiciliu și asistență socială
Scopul programului de îngrijire la domiciliu al Caritas Alba Iulia este de a oferi îngrijire medicală de bază și asistență socială, de a menține, restabili sau îmbunătăți starea de sănătate a persoanelor vârstnice și bolnave imobilizate la pat sau la domiciliu, precum și de a îmbunătăți condițiile de viață ale persoanelor cu dizabilități de mobilitate sau incapabile să își satisfacă nevoile de bază. Astfel, persoanele aflate în aceste situații au acces la servicii medicale și sociale.
Serviciile de îngrijire la domiciliu, adaptate în funcție de nevoile individuale, includ:
- - îngrijire medicală specializată (pe baza recomandării scrise a medicului): tratarea și pansarea rănilor, injecții, măsurarea tensiunii arteriale, măsurarea glicemiei, prevenirea și tratarea escarelor, sondaj urinar, mobilizare etc.
- - îngrijire de bază: spălare, baie, îmbrăcare, hrănire, utilizarea basmalei/vasului de toaletă, schimbarea scutecelor, schimbarea lenjeriei intime și de pat, consiliere pentru adaptarea mediului persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități
- - ajutor gospodăresc: curățenie, spălat, călcat, pregătirea hranei și a meselor, cumpărături, plata facturilor, rezolvarea altor probleme administrative
- - servicii sociale: evaluare socială la domiciliul beneficiarilor, informare și consiliere socială pentru beneficiari și familiile lor, colaborare cu alte organizații pentru a sprijini mai eficient persoanele aflate în nevoie
- - închiriere de dispozitive medicale și de mers.
Acte necesare:
- • cerere
- • carte de identitate - original/copie
- • cupon de pensie
- • bilet de externare din spital
Otthoni ápolás
Otthoni ápolás és szociális gondozás
A Gyulafehérvári Caritas otthoni gondozói programjának a célja egészségügyi alapápolás és szociális gondozás biztosítása, az egészségi állapot megtartása, helyreállítása, illetve javítása az ágyhoz, házhoz kötött idős, beteg emberek számára, a mozgáskorlátozott vagy mozgásképtelen, alapvető szükségleteit ellátni képtelen emberek életvitelének javítása. Így az ilyen helyzetekben levő személyek számára biztosítva van a lehetőség az egészségügyi és szociális szolgáltatásokhoz való hozzáférésre.
Az otthoni beteggondozás egyéni szükségletek szerint alakított szolgáltatásai a következőek:
- - egészségügyi szakápolás (írott orvosi javaslat alapján): sebellátás, kötözés, injekciózás, vérnyomásmérés, vércukormérés, felfekvések megelőzése, kezelése, katéterezés, mobilizálás stb.
- - alapápolás: mosdatás, fürdetés, öltöztetés, étkeztetés, ágytálazás, pelenkacsere, fehérneműcsere, ágyneműcsere, tanácsadás az idős, beteg, fogyatékossággal élő ember környezetének kialakításában
- - háztartási segítségnyújtás: takarítás, mosás, vasalás, élelem és étkezés előkészítése, bevásárlás, számlák kifizetése, más adminisztratív ügyek intézése
- - szociális szolgáltatások: szociális felmérés készítése az ellátottak saját otthonában, szociális informálás és tanácsadás az ellátottak és hozzátartozóik számára, együttműködés más szervezetekkel a rászorulók hatékonyabb segítésének érdekében
- - ápolási segédeszközök, járássegítők kölcsönzése.
Szükséges iratok:
- • kérés
- • személyazonossági igazolvány eredeti/másolat
- • nyugdíjszelvény
- • korházi kilépő
Solicitare efectuarea anchetă socială
Acte necesare:
- • cerere
- • carte de identitate - original/copie
- • decizia de încadrare în grad de handicap, aflată în curs de expirare
- • în cazul copiilor: copie după actul de identitate al tuturor membrilor familiei / certificate de naștere
- • adeverință de venit / cupon de pensie
- • copie după actul de identitate al persoanei de contact în caz de urgență + număr de telefon
Környezettanulmány igénylése
Szükséges iratok:
- • kérés
- • személyazonossági igazolvány eredeti/másolat
- • fogyatékossági határozat, amely le fog járni
- • gyerek esetében minden családtagok személyazonossági igazolvány másolata/ születési bizonyitvány
- • jövedelem igazolás/nyugdíjszelvény
- • sürgősség esetén elérhető személy személyazonossági másolata + telefon szám